Paradise love - Reisverslag uit Ruteng, Indonesië van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu Paradise love - Reisverslag uit Ruteng, Indonesië van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu

Paradise love

Blijf op de hoogte en volg Tessa&Jop

29 September 2018 | Indonesië, Ruteng

Dag 2 in Flores. Oh oh, waar moet ik beginnen(nu al). De vlucht ging super en was ook erg kort. We werden netjes opgehaald door onze chauffeur die heel gebrekkig engels spreekt. Gelukkig wel een fijne auto waar we heel wat uurtjes in zullen zitten. Na een rit van flinke haarspeld bochten(als je snel autoziek wordt niet naar Flores gaan ik herhaal NIET gaan) kwamen we aan bij ons eerste hostel. Ja hostel zo een karige weet je wel? Lakenzakken maar weer uit de tassen getrokken want luxe was er niet meer bij. Om 8 uur lagen we dan ook al op bed. Oja en GEEN wifi ik herhaal GEEN wifi! Paniek!! Geintje.

Om 4 uur snachts naar de kelimutu. We werden gelukkig een heel stuk omhoog gebracht. Maar helaas had Jop die avond kip gegeten bij het hostel. En het was bingo. Jop enorm beroerd en geen wc was veilig. Toch wilde hij de kelimutu beklimmen. Gedaan. Het had wat weg van de adams peak in sri lanka maar dan de kleine versie met 3 hele mooie kratermeren. Dit was echt weer een plaatje fantastisch zo mooi. De zon was op en snel terug naar het karige hostel. Arme joppie:(.

Vandaag dag 2 een aantal uren gereden en wat dorpjes bezocht. Een strand met blauwe stenen waar ik er paar van heb gepikt joe! We hoopte eigenlijk op een beter plekkie, ook omdat Jop niet lekker is. Nou idd kak. Nog kariger dan de vorige en ja we wisten dit, maar veel beter is er in dit gehucht niet te krijgen. We krijgen ook Malaria en Dengue want we hebben geen klamboo en het stikt hier van de malarias dengues en rabiesies.

Nu weer in de auto richting bajawa. Een aantal uurtjes rijden en wat stops voor lunch en paar dorpjes die we gaan bezoeken. We zijn allebei super blij hebben goed geslapen vannacht en zijn aan het genieten. We hopen toch zo op wifi bij ons volgende stekkie. Contact met de buitenwereld. We hebben nog nooit zo afgelegen gereisd. Bijzonder wel, hutjes van bamboo en hout, kleine kraampjes waar je water kunt halen, kuilen in de wegen, de geur van verbranden van land en de mensen die geen woord engels spreken, dus handen en voeten werk.

Tuuteren is hier ook een vak apart. Je moet het snappen, alleen heeft elke tuut een betekenis. Tuut voor HOI, tuut voor ik ga je rechts inhalen, tuut voor opbokken, tuut voor contact, tuut omdat je laat weten dat je de bocht door komt en tuut omdat je er zin in hebt. Prima toch? Haha. De kids hier en velen volwassene zijn heel vriendelijk. Er wordt gezwaaid in elk dorpje en de kinderen roepen steeds: he miss/mister, he boss en he tourist. hahaha. Een fijn volk wel!

Na dit gezegd te hebben komt het hoogtepunt van onze reis. Een snorkel dag met lunch op de 17 islands. Eerst met een vissers bootje wat bijna uit elkaar pleurt, naar de flying foxes(vliegende honden). Man wat zijn die beesten groot, het zijn, ja wat zijn het? Enorme vleermuizen met een enorm kabaal. We zagen ze vliegen en op ze kop hangen met hele groepen aan een boom. Awesome!!

Het eerste snorkel eiland. We waren duiken gewend en snorkelen eigenlijk niet maar oh god wat is dit bounty en wat is snorkelen leuk! Ken je vakanties of die mooie stranden waar niemand is? Expeditie Robinson? Jaaa daar waren wij! Zo mooi. Zo helder blauw dat als je moest piesen je bang was dat je kleur verschil zou zien, no joke. Factor 50 ook wel trouwends en op water en volle zon.

Lunch op het tweede eiland. Ik vond Jop al een beetje stil terwijl ik bij de flying foxes mega enthousiast was. We kwamen op het tweede eiland en wederom bounty maar echt!! Zo genieten. Maar ik werd ineens soort zenuwachtig. Ik had een moment van zou het? Zou die? Tjaah, Jop die zegt: Tes zullen we daar stukje verder wat fotos maken? Fotos maken? Jop die dat zegt? Verdacht wel...

Het was zo mooi we liepen door het helder blauwe water en ik voelde onwijze zenuwen. Ik was bang dat als ik mij om zou draaien hij op zn knieeen zou gaan. We liepen 2 bootjes voorbij. Jop riep: Tes... en ik zij ja en durfde bijna eigenlijk niet zo om te draaien omdat ik het voelde.

Ik draaide me om en hij ging op zn knieeen!!!! Tes wil je met mij trouwen en had een doosje in zijn hand die hij opende met een PRACHTIGE ring . Oh mijn god oh my god. Ik knuffelde hem zei dat ik van hem hield en hij vroeg mij: ehm.. is je andwoordt ja? Ik zei JA JA JA! En natuurlijk moest ik jenken. Maar wat voelde dit goed en wat was dit ook raar, dan ineens verloofd en de bevestiging dat je echt voor altijd samen wilt blijven. Op een fucking(sorrie) bounty eiland. Hij heeft woord gehouden. Hij andwoorde altijd als ik hem de vraag stelde: gaan we nog eens trouwen? Ja Tes als ik je vraag dan is dat op een wit strand met een helder blauwe zee. En dan hadden we het vaak over vogelzand in de woonkamer ofso. Maar dit.. bounty en een ring. Mooier kan niet gewoon echt niet. Hij heeft woord gehouden en mij gevraagd op een bounty eiland, ik zei Ja en nu zijn we verloofd. Weird ha!!



  • 29 September 2018 - 07:46

    Willem Wilt:

    Yessssssssss,

    Top, Allebei gefeliciteerd met jullie verloving en een mooie plek en moment daarvoor uitgekozen.
    Al met al weer een aparte vakantie als ik alles zo lees.
    Saampjes lekker genieten van het moment en van de laatste vakantie week.

    Groetjes,
    Pa





  • 29 September 2018 - 21:14

    Jose:

    Witte stranden blauwe zee!!!!
    Joepie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ruteng

Bali/Florre

Vacay!!!

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2018

Still in paradise

29 September 2018

Paradise love

29 September 2018

Paradise love

23 September 2018

Manta&Mola mola!!!

18 September 2018

Prikkelende zintuigen
Tessa&Jop

Actief sinds 20 Juni 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 19159

Voorgaande reizen:

25 September 2019 - 11 Oktober 2019

Vegas&Hawaii

16 September 2018 - 16 September 2018

Bali/Florre

10 Februari 2017 - 10 Maart 2017

Sri lanka!!

12 September 2014 - 12 September 2014

INDONESIEEE!!

15 Juli 2012 - 27 Augustus 2012

Azie voor 6 weken!!

Landen bezocht: