Mantaaaas!! - Reisverslag uit Big Island, Verenigde Staten van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu Mantaaaas!! - Reisverslag uit Big Island, Verenigde Staten van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu

Mantaaaas!!

Blijf op de hoogte en volg Tessa&Jop

05 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Big Island

Waarschuwing: lang bericht. Vingers bleven typen. #konerniksaandoen

Daar zitten we dan. Morgen weer een reis dag naar Kauai vanaf big island. Deze 4 dagen zijn weer voorbij gevlogen en wat waren ze weer fantastisch!! Totaal de dagen en uren kwijt. 12 uur tijdverschil.

Eerste dag auto ophalen. We mochten ineens kiezen! Ha zeg dat nou geen tweede keer, DIEEE!!! Ford mustang open dakkie alles haha. We waren al wel gewend aan de wegen en dus was het makkelijk naar het resort rijden. De afstanden zijn hier wel wat groter. Jop rijd ik niet, kost je elke dag iets van 40 dollar extra en omdat alles hier al zo duur is skippe we deze. Ze rijden rechts dat scheelt een hoop en Maps.me(app) brengt ons overal.

Onze hotel kamer ziet er super uit en we hebben een balkon waar je de marathon op loopt. Drukke dagen wel we staan elke dag om 6 uur op en gaan om 9 uur weer naar bed. Na de eerste dag op big island hebben we in de ochtend een kano gehuurd tegen over het monument van Captain James cook. Goeie gozer maar ik ga niet uitleggen wie dat is. Zoek het op Google want interessant is het wel!! Je kon er dolfijnen en schildpadden spotten(wij dus niet). Kano ging op een lekker tempo en we hebben prachtig gesnorkeld. Zo helder bizar gewoon.

Terug in de kamer even bij komen want deze avond stond ons 2e hoogtepuntje op de planning. Night dive met manta’s!! Zo spannend en zo gaaf alleen de voorpret al. We hadden twee duiken geboekt en om even aan te geven dat heeft ons 450 dollar gekost. Mega duur en zo zijn alle tours hier duur. Maar goed eerste duik was even wennen maar ook als thuiskomen. Terug de boot op en wachten tot de zon ondergaat. Dit was ook echt heel mooi en even daar voor 3 regenbogen boven elkaar gezien. Hawaii is niet voor niks een Rainbow state. Elke dag spotte we er minimaal 1.

De zon is onder en de lampen onder water gaan aan. Oh my God, dit heb ik allemaal op die filmpjes gezien en nu, gaan we dit gewoon doen! Extra lood want we moesten op de bodem(10m) gaan liggen. De lichten stonden als het waren in een soort steen gebouwde cirkel. Daar lagen er dan en dan is het wachten tot de eerste Manta zich laat zien. Door het licht komt er veel plankton vrij, dit eten mantas en worden dus zo gelokt. Gratis en zonder moeite eten who0p who0p! De eerste kwam aan mijn hemel, we hebben al eerder mantas gezien maar dit?!!! MAGIE BIZAR! Zo enorm en zwemmen zo sierlijk door de lampen heen. Deze magische beesten zijn vriendelijk. Ze vliegen over je heen maken rondjes. Uiteindelijk moeten we toch weer naar boven en is het gedaan met deze ervaring. Mee naar huis in the pocket!!

De dag er na zijn we naar het vulcano state park gereden de heen weg duurde zo’n 2 uur. We hebben een stop gemaakt bij Black Sand beach. Zwart zand bijzonder maar het maakte het nog mooier omdat er twee enorme schildpadden lagen te baden. Door met de rit naar de volcano’s. We hadden eigenlijk gehoopt dat er nog lava stroomde maar dit is een aantal maanden geleden gestopt. Toch ziet het er prachtig uit en zijn we met de auto er doorheen gereden. Je ziet vele lavastromen(opgedroogd) en ja eigenlijk best wel saai maar toch ook heel indrukwekkend en dit moet je ook zeker gezien hebben. Het is gewoon bijzonder, ja hier hebben jullie natuurlijk niks aan maar het was weer een leuke dag met heel veel rijden. Dat is hier niet erg want je ziet wederom zoveel moois.

Vandaag dan. We zijn net terug van een mini snorkel tourtje georganiseerd door Tessa Aalbregt. Jop is eigenlijk mijn tourguide maar hij had deze dag aan mij toevertrouwd. In de ochtend snorkelen bij het mooiste strand van dit eiland en erna door na het 2 na mooiste strandje. Ja prachtig super helder mooie vissen gezien maar verdorie nog steeds geen (zwemmende) schildpadden en dolfijnen.

Hmmm op Kaui nog maar een poging wagen!!

Groetjes van,
Ons.