Nuwara elya & bussen - Reisverslag uit Ellakkala, Sri Lanka van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu Nuwara elya & bussen - Reisverslag uit Ellakkala, Sri Lanka van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu

Nuwara elya & bussen

Blijf op de hoogte en volg Tessa&Jop

22 Februari 2017 | Sri Lanka, Ellakkala

Kandy -> nuwara eliya

Weg uit Kandy, hoewel het allemaal wel mooi is en toch ook wel bijzonder waren we blij om weer te verkassen. Ditmaal met de trein. Het ov is hier spotgoedkoop. Voor een treinkaartje betaal je 1 euro!!! Dan zit je in de trein die de mooiste route van de wereld zou laten zien. Het was spannend want toen we aan kwamen zagen we alleen maar toeristen die zaten te wachten op die beruchtte trein. De trein was er en iedereen probeerde een plekje te bemachtigen. Ha! Mooi.. wij stonden in de deuropening en er was ergends in een rek plek voor onze backpacks. Dit werd 3 uur lang staan. We waren blij dat we een tussenstop maakte in nuwara eliya anders was het 7 uur naar Ella.

Een of andere vage hippie ging in de deuropening zitten en een boek lezen. Hallo waarom? Kijk effe om je heen, kijk naar buiten gek het is zo prachtig. Maar hij vond zn boekje wel prima. Man wat was dit onwijs mooi. Prachtige thee plantages, bergen en hoog!! De trein reed langs afgronden en we konden af en toe met ons kop uit de deur hangen en dan zag je de andere wagons. Waar mensen ook uit de ramen en deuren hingen voor mooie foto's. Dit was echt fantastisch en morgen gaan we (met tussenstop voor Adamspeak) van nuwara eliya naar Ella en mogen we weer!!

Nuwara eliya,
Grappig, iedereen vind het hier koud. Mensen lopen met mutsen en fleece vesten.. echt geen grap.
En wij, wij lopen gewoon in ons hempie. Het is ook wel waar nuwara eliya kent een veel koeler klimaat dan de rest van het land. Heel bijzonder en bizar. De eerste nacht met lange mouwen en een deken geslapen want het was flink afgekoeld. Laatst hadden ze 4 graden en de tijd dat wij er waren dacht ik aan snachts 12 graden en overdag toch wel 18 graden?! De eerste dag een beetje rondgelopen en vanuit de lonelyplanet een leuke bar gevonden waar we konden poolen en uiteraard een biertje konden drinken. Gister zijn we naar loversleap gelopen. Een kleine wandeling door de bergen van 2 uurtjes naar een waterval. De waterval zelf was niets bijzonders. Het was leuk omdat we door de thee plantages liepen en ik Jop telkends weer kon laten schrikken. Er schenen namelijk ook slangen te kruipen haha!

Ik ben dit verhaaltje aan het schrijven in de bus richting hatton(50 cent pp 3 uur). Hier stappen we over op een andere bus om naar Adams peak te reizen. Spannend. Maar echt we gaan het doen, vannacht 2 uur snachts op. Het beklimmen van deze berg om uiteindelijk de zonsopkomst te zien met velen pelgrims(heiligste berg in srilanka) kost je zo'n 5 duizend treden omhoog een flinke doses uithoudings en doorzettingsvermogen. Jop is bang en ik ook. Allebei om hetzelfde... Jop die altijd de volle laag krijgt van mij als ik niet meer verder kan of het niet meer zie zitten. Hij is bang voor dat gemeut van mij. Maar ik zal hem bij deze plechtig beloven dat ik me best ga doen haha! Echt!

Op dit moment in de bus en ontzettend aan het genieten met een muziekje en de prachtige uitzichten. Bergen, theeplantages reizen is echt bijzonder hier.

Tweede bus ingestapt. Zo vlot als dat het net ging, gaat het nu niet. Zit partij peentjes te scheiten hier en naast me zit een vent die me uit zit te lachen. De buschauffeur die denkt dat hij over mini bergweggetjes kan scheuren. Afgronden, bochten... serieus. ik vraag mij op dit moment af.. doen die verdomde remmen het nog!! Over het uitzicht hebben we niks te klagen. Ondanks dat achterlijke rij gedrag wat echt gekkenwerk is, krijgen we wel meer de meest prachtige landschappen te zien. Naast ons staat een klein ventje lief te lachen. Smelt*. Kijkt steeds mee op Jop zijn telefoon en het lijkt er op dat hij nog nooit zo iets gezien heeft. Elke keer als we elkaar aankijken volgt er een ontzettend lieve lach.

Wish us luck!
Keep you on the high

Knuff van ons!

• 22 Februari 2017 - 12:07

Mars:

Hè kanjers,

Gaaf om jullie belevenissen te lezen . Fij dat jullie t super hebben . Geniet er nog lekker van

• 23 Februari 2017 - 06:54

Jose:

Hoi leuk hè die slangen......Jop was ook altijd bang van onze losvliegende Gijs. En die buien Tes die kent hij wel een beetje van mij hoor vraag maar eens als we op een camping kwamen die niet helemaal naar mijn zin wa, na een dag lang rijden !!!
    Maar jullie reis klinkt als een aanrader!!!!!