Vakantie compleet! - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu Vakantie compleet! - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu

Vakantie compleet!

Blijf op de hoogte en volg Tessa&Jop

10 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Lihue

Hooiii

De laatste dag is weer aangebroken van een fantastisch mooie reis. We liggen nu nog onze laatste zonnestralen te claimen bij het zwembad tot 5 uur. Hierna is het echt tijd om de auto terug te brengen en naar huis te vliegen. Vannochtend zijn we nog naar de waimea canyon geweest. Dit was een auto trail die dwars door de canyon ging, met vele uitkijk punten. Deze canyon noemen ze de grand canyon van de pacific. Heel fijn dat we deze nog even mee konden pakken want het was prachtig.

Afijn we hebben natuurlijk ook weer een aantal dagen achter de rug op een nieuw eiland. De eerste dag was relaxed, overdag een beetje chillen aan het zwembad en savonds een sunset cruise langs NA-PALI coast. Wat was dit prachtig. De heenreis was een beetje hobbelig en stonden als een van de weinigen vooraan bij het natte gedeelte. We werden overspoeld met spetters van de zee die overigens rete zout is. Maar het was echt heerlijk. Ondertussen werden we getrakteerd op een adembenemend uitzicht aan de kust. Na pali coast ziet er prachtig uit. Hoge bergen die met groen bekleed zijn. Allerlei vormen en heel bijzonder omdat je alleen van uit de lucht of het water dit kunt zien. De catamaran vaarde terug. Draaide om en schotelde ons een heerlijk avondmaal voor. De zon ging langzaam onder en we hadden de hoop op dolfijnen eigenlijk al opgegeven. Links van ons een enorme regenboog en rechts van ons de zon die zich langzaam liet zakken. En toen... kwamen de eerste dolfijnen kijken. Mijn God wat bijzonder en magisch om te zien. Kies je voor een prachtige zonsondergang? De enorme regenboog of de dolfijnen? We hadden het allemaal. Een biertje erbij en lekker snoezelig richting de kust. Oké eerlijk dit moment gaf me tranen. Door dat alles samen kwam en ik de dolfijnen had gezien, deze ook zo speels aanwezig waren en duidelijk genoten van onze komst.

De volgende dag stonden we vroeg op om te gaan suppen. Dit is een soort surfplank met een peddel. We werden naar de rivier gebracht en we dachten, dit wordt een en al gestuntel. Staan op een plank, in het water... Maar tot onze grote verbazing was het super gaaf en ging het allemaal in een keer goed. Het was wel zwaar en is de spierpijn nog wel te voelen. We peddelen naar een aanleg plaats en vanaf hier moest je een stuk lopen om een mooie waterval te zien. Dit was best een uitdaging. Bijna de gehele weg was modderig en glad. We hadden onze waterschoenen maar aangehouden en blij toe want de modder stond aan onze enkels en vonden ook onze tenen. Bah. Ik deed ook echt me best om niet te schelden want Jop en Tes gaan weer wat actiefs doen dus dan weet je t wel. Jop besloot uiteindelijk maar voor te lopen en hoopte dat mijn gezeur dan over zou zijn. Dat was zo. Haha knop om dacht ik en gewoon gaan. Uiteindelijk werden we getrakteerd op een enorme waterval aan het eind, een frisse duik en een lekker broodje. Terug was iesiepiesie die gore modder was je wel gewend en de ervaring leerden dat je het niet moest ontwijken want dan gleed je uit, dus er dwars doorheen. Met een lekker tempo terug gelopen en weer op onze boorden geklommen. We besloten toch maar terug te gaan, want terug was tegen de wind in en een stuk zwaarder. Een hele leuke ochtend was het zeker.

Gisteren hadden we een snorkel dag gepland. We willen zo veel en je kunt eigenlijk weinig door de tijd die we hebben dus moeten we keuzes maken. In de ochtend naar het puntje van het eiland gereden en vanaf daar zouden we alle stranden afgaan. We hadden een strand gevonden waar we niet konden snorkelen maar wel echt een parel om te zien. Dus door naar het volgende aangevinkt strand op Maps.me. Het zag er goed en rustig uit, hier kunnen we wel wat mee. Snorkels op, waterschoentjes aan en gaan. Er was niks te zien, het water was niet helder en ik dacht nou is dit het?

Een aantal snorkelaars kwamen allemaal bij elkaar en we dachten daar moet iets zitten. Wij gingen een kijkje nemen en wat zwom en lag daar? schildpadden KACHING ons lijstje compleet. Er was echt een enorme big momma bij en 3 wat kleineren. Wat een mooie beesten. Ik wilde ze goed op de go pro krijgen ging wat dichterbij. Opeens komt big momma onder de rots vandaan en komt naar het oppervlak richting mij. Shit shit.. welke kant ga je op? Links? Rechts? Ik wil namelijk met tien tenen naar huis in plaats van 9 of 6. Een mooie close-up en 10 hele tenen waren het resultaat. Ik was toch al in het water en had me snorkel op, tranen zijn ook zout dus die liet ik effe lekker gaan, Joe groetjes! Was zo blij dat we ook deze mooie beesten mochten zien.

De rest van de dag hadden we om gegooid en wilden waimea canyon pakken dat zou tijd schelen voor vandaag. Bij het eerste uitkijk punt zeek het van de regen en zijn we maar terug gegaan om vandaag nog een geslaagde poging te wagen. De hele middag heeft het geregend en dus was er niet veel meer te doen. Gelukkig wel het kado van de ochtend in de pocket.

Verloofd op vakantie en getrouwd naar huis. Prachtige foto’s kunnen weer aan de muur en de mooie herinneringen omarmen we en nemen we mee.

Bedankt voor het lezen iedereen!!

Tot heeeeel snel!!
Xxx Jop&Tessa Aalbregt

• 10 Oktober 2019 - 10:50

Anneke Van Der Duin:

Hoi Tessa,
    Wat heb ik weer genoten van je reisverslagen! Word er altijd vrolijk van.
    Goede thuisreis,
    Anneke