Locals & bedbugs!! - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu Locals & bedbugs!! - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu

Locals & bedbugs!!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa&Jop

12 Februari 2017 | Sri Lanka, Anuradhapura

Halooo

Nu 2 dagen verder en weer genoeg mee gemaakt. Oke, gaan we met de trein, bus, taxi of?? We hebben een hele dag de tijd gehad om dit uit te zoeken in negombo. Hoe je het wend of keert je wordt namelijk toch wel belazerd met de prijzen en Sri lanka is duur..!

Dus we kozen voor de bus. We werden door een tuktuk ergends heen gebracht waar we kaartjes konden kopen voor 6 pp euro(op busstation dus 2 euro). Geen idee wat we konden verwachten en hier begon dan ook ons avontuur haha! En ja hoor daar kwam de bus, Jop en ik keken elkaar aan en precies wat we dachten een cracky bus maar uiteindelijk wel te doen voor 4 uur!! Zie foto.

Aangekomen in Anuradhapura.
Gelijk een tukkie(tuktuk) gepakt naar ons geusthouse. Eenmaal aangekomen wisten we voor het eerst niet wat te doen. Hoe komen we op de mainstreet en hoe en wat was allemaal de vraag. We wisten wel een ding... we wilden Bier!!! Met een tukkie toch naar mainstreet in de hitte. Al snel kwamen we er achter dat hier niet veel te beleven was en we waren bang dat we nergends een koud biertje konden vinden. Uiteindelijk in een achteraf straatje een lekker koud biertje gevonden. Erna terug naar ons geusthouse...

En wat vond ik daar op ons bed...BEDBUGS. lees internet maar even het komt er op neer dat het klere beesten zijn en het een plaag is dus eenmaal in je tas kom je er niet vanaf. Dus.. verkassen! Wel na lang twijfelen maar we konden het ons niet permiteren. Jop had de eigenaar aan de telefoon gehad (t vrouwtje snapte er niks van). We konden gaan maar hij wilde dat wij geen slechte recensies zouden schrijven. Er was verder niks mis met het geusthouse of de mensen. De mensen zijn overigens zoooo onwijs lief hier. Gezocht naar een ander adres en dat was om de hoek van de straat.

Het was pikke donker en laat ik nou net heel toevallig een zaklampje bij hebben( Jop niet alles wat ik koop is onzin). Aangekomen bij onze volgende geusthouse. Yes! We konden een kamer krijgen maar de vrouw kon geen avondeten maken zo laat. De vader van het stel had voor ons een kopje thee gemaakt super lief. Later op de avond nog met een canadees stel gebabbeld was erg gezellig. Waar we vooral blij mee waren was de gastvrijheid en geen bedbugs!

Vannochtend een heerlijk ontbijtje gehad en tevens ook onze eerste curry gegeten. Mijn god wat is sat spul heet, maar lekker!!! Jop kon het uiteraard wel waarderen. De stad verkennen per tuktuk en een guide. Veel gezien en heel veel informatie gekregen van al het moois wat Anuradhapura aan geschiedennis in zich heeft. Een heerlijke dag met veel stupa's en mooie natuur. Nog even een biertje aangezien we nu weten waar we die kunnen krijgen en terug naar ons gheusthouse.

Morgen richting Trincomalee, dit is vooral laidback en strand. Misschien een duikje wagen?

Knuff,
Voldane Jop&Tessa
Ps. Vergeet niet je mail adress in te vullen als je ons wilt volgen!

• 12 Februari 2017 - 12:52

Willem De Wilt:

Spannend en leuk verslag, mooie foto's.
    Ben benieuwd naar de rest.
    Fijne reis verder en veel plezier !

• 12 Februari 2017 - 14:13

Frits:

Volgens mij hebben jullie je draai weer gevonden.......altijd even wennen in zo'n andere wereld
    Plezier, hier heeft het gisteren goed gesneeuwd, vandaag is de meeste sneeuw al weer weg
    Jop ons cluppie heeft gisteren weer een degelijke overwinning behaald!

• 12 Februari 2017 - 23:01

José :

WoW lekkere beesten in je bed. Dan een andere plek geen eten !!! Maar julllie klinken nog optimistisch. That's the spirit. Weer benieuwd naar de. Volgende ervaringen geniet

• 13 Februari 2017 - 22:46

Michelle:

Leuk Tes en jop! Geniet ervan schatten! Ennuggg don't let the bed bugs bite hihi xxx

• 13 Februari 2017 - 22:49

Michelle:

Oja btw! Gave sjaal! Altijd in 2voud kopen he, voor je allerliefste vriendinnetje (hint hint)
    Zou alles leeg kopen daar denk ik!

Neehoor gekkigheid! Geniet!