Zuid kus(t) - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu Zuid kus(t) - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu

Zuid kus(t)

Blijf op de hoogte en volg Tessa&Jop

05 Maart 2017 | Sri Lanka, Unawatuna

Ja hallo daar!

Weer eventjes geleden voor ons doen, maar we zijn in een wat relaxter vaarwater gekomen en dus minder gedaan.

De zuidkust:

Ons begin van zon zee strand is begonnen in Mirissa. In Tangalle regende het alleen maar dus zon op onze bakkes was echt even nodig(dan ook klagen dat het te warm is). Hier sliepen we 4 nachten. We hadden een grote kamer en een klein tuintje dat was wel genieten. Het was dan ook vooral lekker bijkomen en zonnen.

Big happening en must do in Mirissa is whale watching. Dit mochten we dan ook niet overslaan, dus we hadden een tripje geboekt. Op de boot was er nog niks aan de hand maar de lucht zag er al wel grauwig uit. We waren 10 minuten aan het varen en de hoge golven kwamen ons tegemoet. Ik vond het (natuuuurlijk) doodeng. De zee was ruig en als klap op de vuurpijl ging het keihard regenen. Heel fijn als je in een 'open' boot zit met je korte broekje en je shirtje bbrrrrr!! We voelden ons echt wel zielig hoor. De zee was zo ruig en een aantal waren misselijk en hingen boven plastic zakjes, toen ze besloten om te draaien. Mooi kut, niks gezien. Afijn we mochten wel de volgende dag gratis komen voor de 2e keer. Dit ging allemaal super! Het was mooi weer de zon scheen en de zee was rustig. Nou waar blijven die walvissen dan..?!? Na een uurtje varen zagen we dat er water omhoog gespuwd werd.Hey...yo teken van leven.. dit is een walvis. Als een jekko er naartoe gevaren en we zagen een enorm beest. Dit was echt wel gaaf. Nog mooier was het toen de walvis naar beneden ging, zoals je in films ziet(free willy) met zijn staart in de lucht verdween hij in zee. Zo hebben we er 5 gezien!!

En toen naar unawatuna...
Het derde kustplaatsje op ons lijstje. Op dit moment ben ik aan het schrijven en zit Jop onwijs zenuwachtig te zijn en vooral met 'milde' gebaren Feyenoord te kijken/luisteren.

We hebben een erg fijn verblijf hier en vanaf het balkon waar we nu zitten kan ik tussen de bomen door op zee kijken. Wederom zijn de bewoners van dit guesthouse super aardig en gastvrij. Vooral kunnen ze heerlijke ontbijtjes maken en daar is Jop altijd erg blij mee, lekker pitttiiiigg!!!

Maar...
Wat is voor ons een vakantie en wanneer is het compleet. Wel of niet duiken, twijfel twijfel. Gister voor het eerst toch een duik gedaan. De vibe was goed, het weer en de guides waren ook tof. Dus, GAAN.
Het was weer zo fantastisch!! We worden weer herinnerd waarom wij duiken zo leuk vinden maar ook weet je weer, hoe ontspannend het eigenlijk is. Dan heb ik het nog niet eens over al het moois wat je onder water ziet. We kwamen weer op ons plekkie met een goeie kick. We zijn daar natuurlijk niet zo maar weggegaan, we hadden voor vandaag nog een duik geboekt. Deze duik was een wreck duik. We duikten langs een gezonken schip, met een beetje fantasie kunnen jullie wel na gaan dat dit echt awesome is!

Vandaag nog even naar jungle beach geweest. Een mooier strandje verderop. Mooi was het strand zeker. Biertje, handoekje en kijken naar de locals die vandaag vrij hebben en zich vermaken in de zee. Wel grappig Sri lankanen hebben dus ook gewoon weekend, al noemen ze dat 'vakantie'. Zaterdag en zondag is ook hun weekend.

Morgen gaan we naar Hikkaduwa. Ons (alweer) vierde kust plaatsje en ook de een na laatste voor dat we weer op huis aan gaan. We hebben er zin in want we hebben scheit gehad en gewoon een hotelletje met zwembad geboekt hoppaa! Dat zeg ik nu wel maar t mag allemaal wat kosten hier poeh poeh nou nou.

Dus.. wens Jop succes met Feyenoord en wens mij succes met Jop.
Groetjesssss

Jop&Tessa

• 06 Maart 2017 - 02:17

Willem De Wilt:

Hoi kanjers,

Heb weer zitten genieten van jullie verhaal, top !
    Nog heel veel plezier en geniet er nog van.

• 07 Maart 2017 - 22:07

Andreina:

Mooi hoor jullie verhalen.
    Heb net alles gelezen :p ben erg benieuwd naar jullie fotos tot heel snel

Xxx
    Andreina