poolpartys&badtrip - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu poolpartys&badtrip - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu

poolpartys&badtrip

Blijf op de hoogte en volg Tessa&Jop

23 September 2014 | Indonesië, Tulamben

Haloe!

Weer een hoop te vertellen. Waar zal ik beginnen? In iedergeval schrijf ik dit verhaal aan een tafeltje met Jop in het restaurant, toevallig aan het strand! Waar eten jullie vanavond? Haha:p

Gili trawagang was de volgende bestemming. Met speedboot richting gili trawagang, dit was erg gaaf! Eerst een nachtje in een bungelowtje geslapen wat erg vies was. In ieder geval konden we onze tassen daar droppen en opzoek gaan naar een leuker plekje. Savonds wederom een biertje aan het strand. Volgende ochtend naar onze andere bungelow die er goed en leuk uit zag. We besloten even op het strand te gaan liggen en na dat we terug kwamen zaten er 3 nederlanders in het zwembad. Ze waren flink aan het bieren dus het werd erg gezellig! Die avond was Jop in de stress. Waar kan en gaan we nu voetbal kijken? Als een gek alle barretjes afgegaan maar geen feyenoord. Van te voren kwam die slimme Jop al met het idee, ik voetbal kijken en jij een massage. Zeg ik geen nee tegen. A fijn na een tijdje liepen we langs de reaggea bar en wat denkje? Feyenoord stond op. Jop wist niet hoe snel hij naar binnen moest.Thank god!!. Kwamen we daar ook nog een feyenoorder tegen uit spijkenissen. Ja nog steeds een klein wereldje. Feyenoord verloor en we hadden het op een zuipen gezet. Super gezellig!! Jop heeft een uur volgepraat(over feyenoord) zonder stops. Lekkerding ist ook he! Eenmaal bij de bungelow konden de 2 broer hun sleutel niet vinden. Die waren ze kwijt, maar de manier waarop ze het vertelden was echt een lachertje. Volgende dag werden mee gevraagd naar een poolbar door de 3 nederlanders. Een meisje en 2 broer waarvan er een homo is, hij was sirieus hilarisch! Maar goed biertje in het zwembad en we besloten naar de zon ondergang te gaan kijken met een australier. Die ons daar over getipt had. Ondertussen wisten we dat ze het raam moesten openbreken om naar binnen te gaan.

De twee broers hadden een tendem... en wij wilden mee dus we moesten ook snel een fiets hebben om naar the sunset bar te gaan. Oke let op... Jop&Tessa op een tendem!!! Hilarische taferelen onderweg en wat een ervaring. Nog niet te spreken over de terug weg. De zonsondergang was echt helemaal goud! Zo vet! Stukje verder op op de tendem ernaar toe was een schommel in de zee. Even foto genomen en weer terug...in het donker... Tessa fiets je wel?...ja ik fiets(niet) arme jop ja hee ik had gewoon niet door. Fietsen en fietsen op de tendem komen ee bij het dorp aan, pleurt stroom eruit..ja egt. Niemand lichtjes bij zich natuurlijk, we dachten hebben wij weer, maar lekker avontuurtjr zo op de tandem! Wat wezen eten en erna naar de reggea bar.

Al snel naar huis want ik voelde me nog steeds niet helemaal lekker. Onderweg naar huis werden we verrast op de hoek van de straat. Er waren wat kids en een wat oudere man aan het jammen. Een op de gitaar en de ander op djembee. Mijn god Jop en ik vonden dit zo fantastisch, ze speelden reggea liedjes, bob marley en sublime echt we waren in ons element zo gaaf. We zeiden dat ze een hoedje neer moesten leggen om geld in te ontvangen. De man was helemaal blij, ook dat we wilden luisteren en het zo leuk vonden. Maar eerlijk die man had een stem! Al snel kwamen andere toeristen erbij en we hebben echt genoten. We gooiden 150.000 rupee in het bakje wat goed is voor 10 euro, nou dan moeten we wel echt genoten hebben.

Terug in het hotel kwamen bob(homo) tegen, wederom hilarisch want hij maakte het sleutel verhaal compleet. Ze hadden te sleutel gevonden bij mensen op de kamer van de vorige avond hahaha!

Vanochtend op de boot gestapt vanaf trawagang naar het plaatsje amed, om hier een tweede poging duiken te doen. Jongons wat een hell. Heb me leven wel 10 keer voorbij zien flitsen en Jop was natuurlijk de rust zelve. Heb zijn handen fijn geknepen. Het was een klein bootje en het vaarde via open zee met golven en de hele mikmak. Was blij toen ik land zag. Oja.. gelukkig was er aan dit avontuur ook nog iets hilarisch want de man die hielp de boot aan te meren viel in het water, waar de kapitein ontzettend om moest lachen en wij natuurlijk ook.

Ik was blij dat ik aan land was..land!!!! Met taxi even gezocht naar plek om vanavond te crashen. Dit is gelukt, mooi hotelletje met een divecenter. Voor morgen 2 duiken om het programma dus we bidden bij het leven..no joke.. we willen en zullen motten duiken!

Na 2 dagen naar ubud is de planning, maar we weten nooit in welk avontuur we nu weer belanden!

Tot snel!
xx

• 24 September 2014 - 23:26

Willem De Wilt:

Leuk bericht, jullie genieten echt en ook nog op een tandem, schitterend.

Veel plezier verder.

Pa.