beestenboel! - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu beestenboel! - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu

beestenboel!

Blijf op de hoogte en volg Tessa&Jop

29 September 2014 | Indonesië, Nusa Lembongan

Selamat sore,

Zo we hebben weer een hoop gezien en gedaan! Na die enge bootreis hadden we 2 duiken geboekt. Vroeg op om een ship wreck duik te maken. Dit was zo fantastisch tot nu toe de mooiste duik! We zagen zelfs het stuur nog en overal was wel wat te zien. Echt prachtig! We hebben ook in het schip gedoken maar inprincipe was alles gewoon open dus dit kon wel. Later op de dag lekker aan het zwembad gelegen om een kleurtje te krijgen. De volgende dag weer op pad richting ubud. Wat een fijne stad! Vrij luxe kamer dus dat was heerlijk. Veel kraampjes met natuurlijk allemaal de zelfde spullen maar super leuk. Ubud is een kunst stadje en dat zie je dan ook goed, tot galleries, houtwerk plaatsen en zilverwerk aan toe. Je ziet het overal! Wat heel erg opvalt zijn de vele houtgemaakte piemels, ja ik maak echt geen geintje! Sleutelhangers beeldjes in alle maten! Waarom? Ik heb geen idee!

Volgende dag hadden we een tour geboekt. We bekeken een aantal tempels en zijn naar een koffie plantage geweest. Leuk en mooi om te zien hoe ze het branden etc. Ook hebben we de katten gezien de bonen eten en uit poepen om vervolgens de bonen weer schoon te maken en te vermalen als koffie. We hebben verschillende soorten koffie en thee geproeft. Jaha zelfs Jop en zo vies vond hij het niet.

Volgende dag wilden we nog een paar dingen zien en hadden we een taxi geboekt. Was niet echt wat we ervan verwacht hadden gezien wij erg verwend zijn met de tempels van nepal en thailand. Tijdens het rijden ook mooie rijstvelden gezien! Ook nog naar een vogelpark geweest. Ik vond het fantastisch! Maar Jop niet. Sagerijnig en bij elke geluidje wat hij hoorde of een vogel zag bleef hij stokstijf staan(mietje). Ik heb papagaaien op me armen gehad en nog paar vogels. Ook heb ik een leguaan vastgehouden. Die Jop, hij was echt een mietje durfde niet dichterbij te komen dan 20 meter haha!! Agh als ik had geweten dat hij het zo erg vond, waren we niet gegaan. beetje jammer van die 8 blaren! Savonds gingen we uiteten met Priscilla en Mark! Vrienden van ons uit spijkenisse. Was echt super gezellig.

Volgende dag naar monkeyforest. Ik was in me element en gelukkig had Jop zijn vriend die er ook niet zo van hielt. Foto's en nog meer foto's, zijn we nog niet eens een half uur in het park batterij leeg. Flex-_-' . Apen stoeien zijn lekker brutaal en deinsen niet terug voor de mens alleen als ze te vreten krijgen. Kon er uren naar kijken! Oja ook nog aapje op me schouder gehad. Jop moest er niks van hebben, maar ik geloof dat hij zich meer had vermaakt dan het vogelpark.
Savonds ook weer lekker uiteten en vroeg naar bed.
Vandaag in lembogang, het duik walhalla! Morgen dan ook 2 duiken geboekt! Spannend maar we hebben er weer ontzettend veel zin in!!

Overmorgen seminyak en dan alweer naar huis! We kunnen niet zeggen dat we niks hebben gedaan!

Werkse nog even!!
Wij gaan zo happie eten.

Greeeeetz
Jop&Tessa

• 29 September 2014 - 17:37

Jose:

Ha ha die Jop hij had ook al angst voor onze agaponrus..Gijs 1.2.3 dus ja al die fladderend dieren. Gelukkig heeft hij geen angst voor vissen.Plezier met het duiken en geniet nog want voor je het weet zitten jullie weer in je huisje ..zelf koken en zo!!!