Manta&Mola mola!!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu Manta&Mola mola!!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu

Manta&Mola mola!!!

Blijf op de hoogte en volg Tessa&Jop

23 September 2018 | Indonesië, Kuta

Hoihoi,

We zitten op dit moment met onze fat asses in the heritage kuta. Super de luxe hotel waar we een upgrade for free kregen en waar we 3 jaar geleden ook waren. Helaas voor korte duur want morgen worden we op het vliegveld verwacht. Morgen vliegen we naar Flores!!

Nusa lembongan

Even spannend wel, op naar nusa lembongan. Het eiland van de duikerts!! Even een paniekaanvalletje de mond gesnoerd. Ja! Het water is net zo blauw en wauw, gek eigenlijk hier waren we 3 jaar geleden ook. Alles was lekker geregeld want van de boot door naar onze bungalow. Nunuks bungalow. We hadden 4 dagen 3 nachten en hadden de eerste dag besloten niet te gaan duiken. Maar we zouden wel even langs de duikshop gaan om te informeren. De bungalow was mooi maar apart. Met een trappetje omhoog balkonnetje en als we naar de douch wilde moesten we achter de bungalow weer een trappetje naar beneden. A fijn prima te doen lekker zwembad dus dikke prima.

We hadden toch al besloten om niet de advanced te doen maar 1 of 2 duiken wilden we dan wel graag. In de duikshop werden we enorm getriggerd door de enthousiaste instructeurs en hebben we de plannen omgegooid. We gaan WEL de ADVANCED doen! Advanced is een certificaat die je kan halen na je padi open water cursus. Waar in je 5 specialisatie duiken doet. We hebben dan ook op 30 meter gedoken, een navigatie duik, fish id, stroming en balans duik. Ja duiken hoort er bij duiken is wederom ons ding. Wat kut als het niet lekker gaat en wat bizar fantastich als je de duik genaild hebt!!!

De laatste 2 duiken werden we getrakteerd op MANTA RAY & MOLA MOLA. Wauw echt fantastisch. Het schijnt zo bijzonder te zijn om deze enorme beesten te zien(zoek maar op internet) en wij hebben ze gewoon gezien. Ik zeg hoogtepuntje en bucketlist check. Oh, en dan hebben we nog de navigeer duik.. ik en cijfers match made in heaven NOT. Jop allang klaar op 9 meter diep en ik was nog aan het klote met het compas haha! Uiteindelijk beide geslaagd voor de specialties en zijn wij advanced duikers.

Ook hebben we een dagje gescooterd van lembongan naar nusa cennigan met de yellow bridge. Dit was super tof om te doen! Alleen ja hier rijden ze links. Verder al 2 massages gehad voor cheapie cheapie. Ja echt zwaar leven hier.

Vandaag dus in kuta, met die leuke tentjes waar ze allemaal het zelfde verkaufen. Ik houd er van.. enneh kunnen jullie Jop zijn gezicht voor zich zien? Hahaha. Ohh daar gaat ze weer denktie. Ja ik vind alles leuk duhu. Maar goed dat Jop het geld beheerd haha. Nieuwe slippers en Jop een nieuwe zwembroek. Al doet hij net of het van mij moest maar eigenlijk vind hij het ook wel beter dan zijn voetbal broekjes hihi.
Straks biertje op het strand de zon ondergang kijken en genieten van deze luxe want in Flores gaan we back to basic!

Dikke groetjes knuffels kussen zoenen enzo.
Joe!

• 23 September 2018 - 14:20

Jose:

klinkt heerlijk hier wordt het echt herfst dus geniet daar maar verder

• 23 September 2018 - 17:59

Willem De Wilt:

Te gek verhaal en fijn dat jullie zo lekker genieten. Gefeliciteerd met jullie duikdiploma's, top.

• 26 September 2018 - 17:45

Denise:

Love love love jullie verhaal. Heerlijk. Kan me het nog zo goed voor me halen, Kuta. Ben zo benieuwd naar nog meer verhalen en de foto’s. Little jaloers joh! Heel gaaf jullie advanced! Toppertjes! Nog heel veel plezier en lekker genieten lieverds! ♥️ Kus x