Still in paradise - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu Still in paradise - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu

Still in paradise

Blijf op de hoogte en volg Tessa&Jop

04 Oktober 2018 | Indonesië, Labuhanbajo

De tijd rijd letterlijk voorbij, maar de mooie beelden slaan we op. Een land doorkruisen met een chauffeur die geen woord engels spreekt maar waar de mensen zo aardig en lief zijn. Je ziet er wel uit als toerist(geld) maar ze maken daar (nog) geen gebruik van. Sterker nog ze willen met je op de foto vragen netjes je naam en vinden het al leuk als ze een glimlach of een zwaai van je krijgen.

Tijdens het rijden zien we zo veel. Houten huisjes, de basics maar al lijken ze allen niet arm of ongelukkig. Ze doen het met wat ze hebben en daar kunnen wij echt wel wat van opsteken. Een dak boven je hoofd, voedsel en water. Ik weet niet hoeveel uren er gereden zijn maar veel in ieder geval. Het is fantastisch, we hebben dit land ontmoet en omarmd. Het enige wat we niet omarmen zijn die fijne HANG WC'S barfie.

Berg op en berg af meestal gepaard met die ^#^ bochten maar eigenlijk wen je er ook wel aan want het brengt je naar grote hoogtes met de meest mooie uitzichen. Slaap je dan? NEE MAN. Geen eens muziek, naar buiten kijken en genieten van al dat moois wat voorbij komt. Velen stalletjes waar je het mininale kunt kopen. Kinderen die nog spelen met een auto'tje aan een touwtje en een band rollen met een houten stok. Ja dat is het leven in het binnenland. Zo mooi en bijzonder om te zien dat dit land nog in zn kinderschoenen staat wat betreft toerisme en wij daar nog van mogen proeven voor dat alles vol gestouwd zit en de mensen verziekt zijn door toerisme.

En dan.. heb je het rijden er op zitten ben je blij dat je de nacht ervoor eindelijk een normaal bed had en belande we nu in een dive hostel. Hier kan/moet je duiken als je er verblijft. Hoor deze grap: je kan er wel slapen maar de duiken zitten vol. Are u serious. Wel een zwembad. Morgen dan ook maar een duikdag elders gezocht en geboekt. Morgen dus 3 duiken op 1 dag in het komodo gebied en dit beloofd veel goeds.

OMG, 2 mooiste duiken evah. Voor mij dan. Wat is het mooi en zoveel verschillende soorten vissen. We hebben zoveel gezien. De duiken zelf ging ook goed wat betreft balans etc. De mensen op de boot waren ook tof. Meerdere manta rays en schildpadden gespot!! HUGE! En als klap op de vuurpijl zwom er nog een white reef shark langs ons. En dan nog hadden we al Mola Mola gespot op Lembongan. Wij wederom verkocht aan het duiken. Laatste duik moest ik helaas afbreken omdat ik me oren niet kon klaren bummer. Maar Jop zijn 3e duik ging gelukkig wel goed.

De dagen tellen we af. Maar we willen niet, het is zo hoe wij zijn. Laatste 3 nachten hebben we een relaxed onderkomen in een hotel met zwembad. Als je in labuan bajo bent, moet je echt het komodo gebied zien. Dus voor dat wij op het bedje aan het zwembad de uren tellen nog even een komodo tour geboekt.

Van 5 ochtend tot 5 savonds no joke. Prima bootje, fast boot en die ging me een partij fast. Mocht ook wel want we zouden bij 5 eilanden aanmeren. Eerste eiland was padar eiland. Oude ik kwam weer boven, letterlijk. Tering heet, trap op en trap af koppijn..man man ik had het niet meer en Jop lachen. Ja die kreeg het natuurlijk te verduren omdat ik niet tegen die hitte kan. Sorry nog Jop love you je weet zelluf. Oh en nog sorry voor het geklaag op komodo island waar het ook mega warm en benauwd was. Maar we durfde wel met een komodo varaan op de foto(Jop vond het wel engig)!! Vette beesten ook zeg. Hophop door naar pinkbeach. Nou..zo pink was die niet. Maar wel mooi gesnorkeld en ik was ook weer afgekoeld(letterlijk).

En toen kwamen op een eiland geen idee hoe die heet maar het was zo prachtig. Het leek op mario carts peach beach weet je nog? Je moet de fotos zien want dit kan ik je niet uitleggen. Ehm.. kan wel maar wordt al een dik verhaal dus ask us.

Door naar de laatste 2. Manta point en nog 1 waar ik de naam niet van weet. Op Manta point hadden we al gedoken! Nu waren we er om te snorkelen. Kijken kijken en dan ineens zie je een manta. Wij sprongen van de boot en gingen als een gek effe loeren. Hilarisch ook want toen wij bij de bood kwamen stonden de chinese eindelijk helemaal klaar met zwemvest(kunnen niet zwemmen) flippers en al opgetuigd. Maar we moesten gaan HAHA. Jammer joh. Ja sorry we hebben het niet zo met ze, echt te dom om te poepen. Weet je wat ook lachen is, een chinees die probeert te zwemmen. Oke misschien had je hier bij moeten zijn.
Maar EY wederom een manta gespot en vast gelegd.

Laatste eiland waren we zo moe. Onze laatste trip met een peuki op de stijger afgesloten. Als verloofd stel naar huis zeiden we tegen elkaar, gek he?

Oh en trouwends...even voor het geld beeld. We hadden 4 pakjes peuken,zakje chips, koekjes en 2 flessen water. Denkte? 8 euro!!! Dat dus.

Laatste uurtjes laatste dagen. Wat een paradijs, wat is dit genieten. Dit hadden we nodig. Straks gaat het gewone leven weer beginnen. Bewaren we de herinneringen in de boeken en heb ik het allermooiste souvernier om mijn vinger!

Selamat vrienden bedankt voor het lezen!!
Ps. Eenmaal thuis nog 1 blog en dan maar weer wachten tot de volgende vakantie voor de deur staat.

Joejoe!! X

• 04 Oktober 2018 - 12:27

Willem De Wilt:

Geweldig mooi geschreven en leuk zoals jullie genieten, top !!

Geniet nog van de komende dagen en we zien elkaar gauw.

Groet, Pa de Wilt

(Ook groetjes van Opa en Oma de Wilt)