Bangkok again! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu Bangkok again! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu

Bangkok again!

Blijf op de hoogte en volg Tessa&Jop

22 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Tijd geleden, dat betekend veel lezen dus succes!!

We waren gebleven in nongkai, waar wij onze laatste reisverslag hebben geschreven. Die dag gingen we met de nachttrein naar bangkok! Geen idee wat we konden verwachten maar het zou ons een overnachting schelen, dus we hoopte dat we iedergeval wat konden slapen. Aangekomen bij het treinstation moesten we nog drie uur wachten, dus even eten. Noodles! Lekker hoor, hmm niet als je de noodles krijgt waarvan je over je nek bent gegaan in nepal. Denk je safe te spelen om noodles uit te kiezen not! Aan de kant geschoven en hetzelfde als jop besteld, Pad thai. Gelukkig wel lekker.

Het was zo ver hop hop de slaap trein in. Leuk dat het was!!! We namen allebei een biertje en gelukkig hadden we een upper en een lower bed. Een stapelbed dus, super chill als je wilt slapen klappen ze de bedden uit en kun je gaan liggen. Jop lag heerlijk beneden in het donker, we hadden besloten dat ik boven zou liggen want dat is nog al smal en zo'n kabouter als ik zou daar wel in moeten passen. De bedden lagen heerlijk en het was echt super leuk om mee te maken, alleen jammer dat de airco en het licht lampje op me knar stonden. 's ochtends aangekomen in bangkok, we moesten nog een aantal uren wachten voordat onze trein naar koa thao. Dat betekende wel 12 uur zitten. We gingen ontbijte en kwamen 2 jongens tegen die we bij het tuben in laos ook al ontmoet hadden even mee zitten kletsen. We gingen wat informatie halen bij een informatie desk en kwamen erachter dat met de bus naar koa thao misschien wat relaxter was. Dus hebben we de trein kaartjes laten vallen voor ja alweer een busreis. We zaten erg krap en tot nu toe was dit de meest waardeloze busreis maar agh alles heeft hier zijn charmes.

Aangekomen op chumpon, hier moesten we de overstap maken van bus naar boot. We moesten nog wel even 4 uur wachten want we kwamen snachts aan en sochtends kwam pas de boot. We hebben ons prima vermaakt iedereen lag overal en we hebben een waanzinnig mooie zonsopgang gezien en hier uiteraard 8000 foto's van(kon het niet laten natuurlijk). De boot op, het was zo ver eindelijk koh tao waar we zo lang op hebben gewacht, maar eerst drie uur op de boot. Was wel te doen beetje slapen met je mond ope en als je wakker wordt hope dat niemand heeft gezien hoe achterlijk je in slaap bent gevallen. Uiteindelijk naar het boven dek gegaan want ik werd niet goed van binnen zitten. Heel die boot was volgestampt met mensen, niet dat daar meer ruimte was -_-'.

Eenmaal aangekomen zagen we onze namen staan en werden we naar de andere kant van het eiland gebracht. we moesten even wachten omdat onze kamer nog niet klaar was. Eenmaal in onze kamer was dat het wachten wel waard! Het leek wel een honeymoon sweet zo mooi en gaaf! Het uitzicht was waanzinnig. De eerste dag kregen we instructies voor het duiken. We hebben toen een ander stel leren kennen uit den haag die ook met ons mee zouden duiken. Onze duik instructeur was een belg en super aardig. Ik vond het dood eng en Jop vond het super gaaf. De eerste dag oefenen in het zwembad na alle instructies te hebben gehad. Ademen door een automaat voelt zo onnatuurlijk maar het ging ons beide erg goed af. HEt was zo gaaf alleen al in het zwmbad. Aangezien mijn klaustrofobie was ik al bang dat ik in paniek zou raken maar ik kan wel zeggen dat ik die 4 dagen overwonnen heb. Na zo'n dag waren we verrot maar we hadden erna nog wel theorie. De volgende dag echt in de zee..spannend maar zo gaaf en wel twee duiken. Als je naar de zee kijkt heb je geen idee wat daar beneden afspeeld.

Nou daar gingen we dan, op de manier die we hebben geleerd naar benden en dan zit je ineens op 6 meter. Hoe mooi is het daar beneden zoveel vissen en we hebben 2 schildpadden gezien!!!!!!! Awesome! Onder water om 8 meter oefeningen doen zoals, je masker af doen, je masker klaren en je mondstuk in en uit doen. Dat was wel even eng voor beide maar dat ging allemaal prima. Gebarentaal is ook leuk onderwater! Tweede duik was ook tof en gingen we wat dieper. Savonds lekker wat gegeten met het stel en het was erg gezellig

De volgende dag dag 3, vroeg opstaan. We waren echt al gebroken na de vorige dagen maar we moesten door voor ons brefet. Op de boot om half 8 en we vaarde naar een baai waar we konden duiken. Mijn vest blies niet goed op, waardoor er bij mij ligtelijk irritatie was en bij Jop trouwends ook want reageerde het natuurlijk op hem af haha! Geen punt als je vest niet goed opblaast want je hebt m alleen nodig aan het oppervlak. Maar als iets niet helemaal doet wat het moet doen baal ik wel, maar toch uiteindelijk alles goed gegaan en weer twee prachtige duiken achter de rug. Oh er zijn trouwends twee vissen waar jop en ik er om moesten lachen. De trigger fish, die heeft een gedragstoornis en als die gestresst is bijt hij in je flippers(gelukkig bij ons niet). Dan hebben we nog een (mooie) vis die doet alsof die giftig is en maakt hele rare wiebelende bewegingen hilarisch!

Alle duiken achter de rug en alles ging ons verbazinwekkend goed af! TOF! De vragen van de toetsen waren vrij makkelijk alleen het duik schema bakte ik niks van, maar lieve Jop bleef geduldig en legde me alles uit, waarna ik het nog steeds niet snapte haha! Maar mar maar..ONZE BREFET IS BINNEN! hoe cool is dat het hoe trots zijn wij op onszelf en op elkaar! zo blij dat we dit toch nog hebben gedaan.

Je zit op een eiland met zon zee en strand. Dan wil je natuurlijk niet wit naar huis gaan. Sgat de zon schijnt niet..dan hoeven we ons ook niet in te smeren. Om vervolgends ROOD naar huis te gaan. Sodeknetter wat waren wij verband! Auwieee maar ja eigenschuld rode buik zegmaar! De laatste twee dagen lekker relaxen op het eiland en hebben we de laatste dag een massage genomen. De avond voor vertrek kregen we bezoek van een vleermuis waar wij allebei heel cool bleven zitten maar vervolgends toch maar naar binnen gegaan. Ja dan denk je dat je binnen veilig zit, wordt je wakker en hoor je geritsel en getrippel. Tergelijk keken we op naar de muur en daar zagen we een gigantisch ding van zeker een halve meter zitten we schrokken ons rot. Een hagedis, nou kan jullie vertellen dat is heel wat anders dan een lief klein gekko ding die overal op de muren lopen. Gevolgd door nog 1!! oke die was wat kleiner maar nog steeds net zo eng want toen hadden we twee joekels op bezoek! ehm sgat.. hoe gaan we dit doen, durf jij eruit? nee. oke, ik ook iet. Na zeker 10 minuten verstijfd te blijven liggen. Ik dacht moet weg hier en ik wil roken, ik vroeg aan jop waar de sigarette lagen, sprong uit met met lakenzak en waande me een weg naar buiten. Arme Jop lag daar nog want die durfde ook niet en zeker niet omdat ze aan zijn kant zaten, maar uiteindelijk toch ook naar buiten voor een sigaretje! Sjonge wat een mietjes zijn maar echt hoor die dinge waren groot.

Uitgecheckt en met de auto naar de boot, anerhalf uur met de boot en de bus in. We hadden natuurlijk al een crackbus verwacht, maar deze bus was super relaxed at vond wij fijn natuurlok! Aangekomen in bangkok opzoek naar een geusthouse die vind je hier snel wnt het zit er vol mee. We hadden vannacht een deluxe kamer want ze hadden niks anders, moet zeggen de bedden lagen heerlijk. Maar voor 20 euro wilde we niet dat was te duur dus vannochtend een goedkopere gezocht en geslaagd. Gister avond even op ko san road een drankje gedaan en mensen zitten kijken dat is zeker hier eg facinerend! onderweg naar ons geusthouse nog even een waterpijp gerookt. Voor ons zaten twee potjes, waarop jop zij: Ik heb een pot nog nooit zo hard zien zuigen! hm oke next, vandaag gaan naar de markt en eindelijk shoppen!!! Vanavond naar een pingpong show we zijn benieuwd! Morge naar thaiboxen en waarschijnlijk de ko san road op.

Ik zei toch dat het best een verhaal was! Hope you enjoy it!
In maleisi ons laatste blog alweer en dan zijn we snel weer thuis!

Dikke kussen vanuit BANGKOKGGG!!

• 22 Augustus 2012 - 10:14

Opa En Oma:

Zo zo dat was weer een heel verhaal,wel weer veel spanning,nu het laatste stukje noch en dan weer thuis.

• 22 Augustus 2012 - 11:25

Cora Wenting:

Hoi lieverds

Ik heb met smacht weer op jullie reis verslag zitten wachten ,helemaal geweldig het is net of je er een beetje bij bent en wat goed van het duiken zeg wat leuk je brefet geweldig kunnen jullie hier ook duiken alleen zie je dan net zoveel moois onder water dan daar, nou geniet nog van de verdere reis en zie je reis verslag wel weer dikke kus voor jullie en genieten hè

Groetjes dikkekus cora xxxxxxxxx

• 22 Augustus 2012 - 13:42

Jose:

Zo, globetrotters gelukkig weer een kalers makend verslag!!!!maar jullie hebben t te druk gehad met fantastische dingen ! Laatste loodjes en dan weer lekker naar huis hè ( ach...)
    Geniet nogaar van alles ...een ping ping show nou nou!!!
    Cxxxx