Shang mai thailand en Laos!! - Reisverslag uit Trenggalek, Indonesië van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu Shang mai thailand en Laos!! - Reisverslag uit Trenggalek, Indonesië van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu

Shang mai thailand en Laos!!

Blijf op de hoogte en volg Tessa&Jop

05 Augustus 2012 | Indonesië, Trenggalek

Hellooo!!

Sjonge weer veel meegemaakt en natuurlijk te weinig tijd om alles op te schrijven! Maar goed.. de dag na de fietstocht de skybar opgegaan. Erna bangkok in geweest om tempels te kijken met Klaas en Marielle die we bij de fietstocht ontmoet hebben. Super gezellig en we hebben de grote goude liggende budha gezien. We gingen met een soort taxi boot en geloof dat heel bangkok in die boot stond het was echt super druk! Maar ook een leuke ervaring!

Toen snel eten en spullen inpakken en met de taxi naar de het busstation. Klaas en Marielle hadden ook een ticket naar shiang mai dus rijsde we met zijn viere. We kwamen aan bij de bus en de bus was... HUGE!! We hadden vip maar dit was echt wel vip! Brede stoelen en ik als kabouter kon bijna liggen! Voor Jop ook prettig kon hij zijn benen tenminste kwijt -_-'. Dus die nacht prima doorgekomen.

's ochtends opzoek naar een hotel maar tegen ons verwachtingen in zat alles vol. Toen gingen we maar naar 'nice apartment' en de kaamers waren prima. Airco, tv, warme douche en een balkonnetje dat is 9 euro pp. Dag 1 in shang mai hebben we onze olifante trek geboekt en we waren toch wel heel benieuwd naar de thaise massage. Dus 2 uur lekker gemasseerd en van top tot teen gekraakt! Savonds naar de night market geweest met ook een ander nederlands stel en savonds nog gegeten met zijn 6e.

De volgende dag zijn we met onze lieftallige lonely planet opweg gegaan en een paar mooie tempels bezocht. Klaas en Marielle gingen de flight of the gibbon doen die een dag duurde maar omdat wij de gibbon gaan doen in laos hadden wij maar een tempel dagje ingelast. Heel mooi om te zien!!

Ja en dan is het toch echt tijd voor de olifantjes! Leuk joh maar dood eng! We werden in een uur naar de plek gereden en we kwamen aan en zagen alle olifanten al staan. Spannend! eerst een gek blauw pakje aan en toen kregen we uitleg en mochten we de olifanten gaan voeren, jop vond ze eng ik vond ze sgattig. Toen we dat gedaan hadden even pauze en kregen we erna uitleg over de commando's die je de olifanten moest geven tijdens het lopen. Jop mocht als eerste de olifant op om even te oefenen(iedereen mocht een keeR). Ik moest zo lachen om dat bekkie van m achteraf moest hij ook weer om mij lachen en lachten we om iedereen want het is ok best spannend!! Ik kan je vertellen dat dfe eerste keer echt dood eng is.

Noe daar ginge we dan kabouter en lange jan op de olifant. Je hebt steeds het idee dat je ervan af gegooid ordt want je hebt alleen een touwtje om aan vast te houden! Ja, we zaten gewoon op de rug en niet in een bakkie. De olifanten hier worden overigens wel gered en goed verzorgd dus een goeie organisatie. Stukje de jungle in en gaaf dat het was!! Uurtje gelopen en de spierpijn was al aanwezig. Na het lopen de olifanten naar het water gebracht en hebben we ze gewasse hoe COOL!! Erna lekker eten en terug naar het hotel. Even een tukkie gedaan en erna wat gaan eten en de night market op. De volgende dag met busje naar huay xai in laos!!

Klaas en Marielle uitgezwaaid en er stond weer een nieuw avontuur op de stoep. In een klein gaar busje volgestopt met stinkende mensen reden we in 5 uur naar de grens. Visa gehaald en met een bootje de mekong over. Wat ons het meest opviel is dat we echt onwijs veel nerderlanders waren alleen in ons busje van 9 personen zaten twee franse -_-'.

Een heel avontuur achter de rug en nu in Laos. Joepie.... nou echt niet! tot nu toe alleen maar sagerijnig geweest omdat de mensen hier te stom zijn voor worden. Wil je betalen sta je met je geld te wapperen staan ze je aan te kijke of ze water zien branden HU? Nu dus ook achter de computer met sloom internet wat ook niet meewerkt. voor nu zo snel mogelijk de gibbon doen en door naar luang prabang waar we hopen dat de mense iets meer verstand hebben!

Oja, nog even een harstilstand van een Gil van Jop... Een kakkerlak of tor geen idee het was groot en het leip. Gevangen in een bakkie en naar buiten gegooid, haha wij zijn toch wel de helden straks bijn de gibbon NOT!!

GIBBON SPANNEND!!! Hoogtepuntje;)

Na de gibbon experience weer een blog vanuit luang prabang!
GIBBON here we COME!

KUSSSEN EN KNUFFOLS! xx

• 05 Augustus 2012 - 08:21

Michelle:

Wauw Tes wat onwijs stoer weer dit!!!! Wacht met smart op je foto's :)
    Love you! En een dikke knuffel terug xx

• 05 Augustus 2012 - 11:20

Zus:

Zuuuussssss leuk om te lezen allemaal! Wist natuurlijk wel een aantal dingen al maar het hele verhaal op deze manier niet. In laos ging je toch ook tuben !!?? Nouja be safe en veel plezier. dikke kus van ons voor allebei xxx

• 05 Augustus 2012 - 13:20

A.Bergwerff:

Mooije toer lijkt me spannend alles gaat goed begrijp ik leuk he met die olifanten en je heb er weer leuke foto.s bij gestuurt verder veel plezier en kijk goed uit we willen je wel heel terug zien. Hier gaat alles goed dus tot de volgende uitzending
    Dus veel liefs van ons
    Opa en Oma.

• 05 Augustus 2012 - 20:53

Mars:

He stoer stel wel op een olifant , maar een spinnetje is te eng. Gaaf om telkens (nu vanaf camping ) jullie te kunnen volgen. Wij zijn eg wel benieuwd naar alle verhalen en foto's. Nu op de helft en laat de 2e helft net zo toppie zijn als de 1e ( Jonppermans en dinsdag vanuit je boomhutteke duimen voor je cluppie ) . Veel liefs Von en Mars en 3 pups

• 05 Augustus 2012 - 21:56

Pa:

Heee kanjers,

Weer een waanzinnig leuk verslag, heb ervan genoten.
    Jammer dat het nederlands stelletje weer weg is.
    Geniet van de komende weken, kijk uit en maak mooie foto's .
    Tessa xxx en Job H5 .

Pa

• 06 Augustus 2012 - 14:17

Opa En Oma De Wilt:

Hallo Tessa en Jop,

Je reisverslagen gelezen .
    Jullie maken wel een onvergetelijke reis zo.

Jop, Feyenoord heeft het de eerste wedstrijd heel goed gedaan en we hopen morgen op succes.
    020 heeft gisteren van PSV verloren en dat zal je goed doen.
    Wij wensen jullie nog veel reisplezier !

Groetjes 0ma ,0pa en Erwin.

• 06 Augustus 2012 - 20:38

Jose:

Hè globetrotters wat doen jullie lekker veel! En op een olifant zonder bakkie dat is spannender dan wat wij gedaan hebben!
    Nu de ribbon experience ik ben heel benieuwd of het goed gegaan is na de wat moeizame start
    we wachten weer lekker af ! Xxxxxfr en jo