Van huay xai naar nongkai - Reisverslag uit Trenggalek, Indonesië van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu Van huay xai naar nongkai - Reisverslag uit Trenggalek, Indonesië van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu

Van huay xai naar nongkai

Blijf op de hoogte en volg Tessa&Jop

13 Augustus 2012 | Indonesië, Trenggalek

Hallo daar!

Bijgekomen van de gibbon. Oke, het was toch wel een hele mooie ervaring, die wat verwerking nodig had. Maar nog wel vol op aan het reizen om ons uiteindelijk te belonen op het eiland koh tao...DUIKEN!! Sinds we in laos zijn hebben we HAAST! we willen zo veel en dan (zoals gedacht) is 6 weken niet genoeg. volgend jaar maar weer dan? haha!

Eindelijk jeeej weg uit dit boeren gehucht hua xay Laos, na de gibbon en ook nog eens de bus gemist te hebben waren we er klaar mee. Zelfs de eerste dag daar was al ruk. Op naar luang prabang. De nachtbus is een goed vervoers middel om tijd te besparen(10u). We werden even op de feiten gedrukt van het backpacken. Een vreemde man(ook backapcker) wilde ook mee reizen. Geen probleem de bus zat bom vol maar wat doe je?.. je betaalt wat minder en gaat gewoon in het gangpad liggen. Ook erg frapant dat ze geld vragen om gebruik te maken van die gore hang toilette. agh het went zullen we maar zeggen -_-' Oja, we zijn aantal keren gestopt..waar?.. nou midden op de weg omdat onze chauffeur even een peuki wilde roken en we konden plassen..waar? In de bosjes langs de weg.

Aangekomen in luang prabang. We hadden al snel besloten om in een rap tempo door laos te reizen. Jep daar wordt je moe van en je ziet niet veel maar we willen zooo graag naar de eilanden. Maar goed 's ochtends aangekomen. Ontbijtje genomen en besloten ergends een ticket te boeken om door te reizen naar vang vieng! Toevallig naast het cafe dus gelijk geboekt. Uurtje later werden we opgehaald met een minibusje waar 12 mensen in konden. Was erg leuk voor jop..NOT! 5 uur rijden, uiteindelijk duurde het wat langer want we werden opgehouden door een vracht auto met benzine die gestrand was in een gleuf naast de weg, vraag me niet hoe. Uiteindelijk kwamen we er langs en konden we door.

Bestemming bereikt! Vang vieng!!!! Opzoek naar guesthouse. We verblijven ook alleen maar in guesthouses trouwends die zijn betaalbaar en die hebben gewoon de basics net wat je nodig hebt. Voor 40.000 kip (4euro) hadden we een bed en gedeelde badkamer. De strond van katten lag om de hoek en het stonk. Jop vond het prima, hij was ook moe. Ik was boos. Hij had te snel ja gezegd en ik vond het niet leuk maar was hier niet duidelijk in. Uiteindelijk zo'n 10 minuten later zijn we verkast naar een ander guesthouse waar we 50.000 kip voor betaalde met eigen badkamer en het was er schoon! We waren allebei weer blij hoera!!

s' avonds lekker wat gegeten, We kregen een happy menu...Ik weet niet of je er happy van wordt maar we schrokken er wel van. we kregen een blaadje met daar op verschillende drugs geschreven waar uit we konden kiezen. Mushrooms, mushrooms shakes, opium op verschillende manieren te gebruiken en weed. Als je zou willen kon je het ook op je pizza doen gekkewerk! Jop vroeg of ze er geen problemen mee kregen, hij zij nee hoor we kopen ze gewoon om.
Het zit er vol met barretjes en bijna elke bar heeft tv's hangen met friends, famaly guy of southpark super tof!

TUBE DAY! Ik was er weer te schijterig voor natuurlijk dus ik heb geen nagels meer over. We kwamen bij de eerste bar aan en ja gelijk aan het bier want iedereen deed dat en Jop heeft toch altijd trek! Biertje en een bucket besteld super gezellig. Na dat al mijn nagels eraf waren en ik 2 bier op had durfde ik het aan. Op naar de volgende bar..hoe? In je band jumpen en afdrijven naar de volgende bar. We wilde naar de kant dus zwaaiden en er werden banden en touwen gegooid om ons binnen te hijsen. Weer bier en heel veel gezelligheid! Super groot feest en het is er zo gezellig, voor het eerst heel veel mensen ontmoet. Hebben we nog geld? Nee is op. Opnieuw de tube in en snel door naar het eind om nog een keer te gaan. Ik moet eerlijk zeggen aangeschoten op een bandje liggen is echt genieten haha! Terug naar de kant en opnieuw gebracht naar de eerste bar, opnieuw heel veel gezelligheid. We hadden een gast ontmoet die bij ons in het busje zat die kwam uit chilli. bij de eerste bar kwamen hem weer tegen. Mee gepraat en gefeest en zo ging het heel de dag door. Iedereen is alleen maar bezig met feesten drinken en leuke mense ontmoeten. Jop en ik zijden al tegen elkaar, dit hadden we wel even nodig. Het was FANTASTISCH!

After party in de bucket bar. Daar kwamen we weer een paar nederlanders tegen die we ook bij de tweede bar hadden ontmoet, ook de chilli guy was erbij! Oke we waren toch wel een beetje dronken. Even later kwamen de gasten van de gibbon tegen de drie ieren en die gast met zijn 140 muggenbulden haha! Maar nu ontmoete we elkaar in een andere toestand waarbij iedereen weer kon lachen. Ze herkende me niet omdat ik aan het lachen was. Bij de gibbon kon er namelijk geen lachje vanaf. Super gezellig mee zitten praten! Toen kwam er mannen praat maar heb me dood gelache, zo van niemand kon 3 dage naar de wc? arggh! Wankelend naar huis en een super vette ervaring rijker!!!

Ticket geboekt van vang vieng naar nogkai thailand. Binnen twee uurtjes de grens over. Nu dus in nongkai maar zoals we al zijden we willen zo snel mogelijk naar de eilanden. Dus vanavond een nachttrein naar bangkok en dan smiddags weer door met de trein naar chumphon, dat is de pier waar we ( als het goed is) worden opgehaald met de boot.

Dat was het weer! Jop had niet zo zin om te schrijven, dus sorry ik heb jullie weer flink laten lezen ik typ toch wel haha! We hebben het nog steeds super naar ons zin en alles gaat goed op een paar blauwe plekken en sneetjes van het feest na!

Dikke kussen en knuffels
Sawadeee!!!

• 13 Augustus 2012 - 12:15

Josej:

Hè globetrotters het houdt niet op! Uiteindelijk toch een redelijk gevoel over de gibbon
    Lekker snel maar t eiland en toch ook duiken heerlijk allemaal
    En wie er ook schrijft hartstikke leuk om t allmaal op afstand te kunnen mee beleven
    Gauw tot horens Fr. En Jose

• 13 Augustus 2012 - 12:29

Zus:

Hoi zusje! Ik snap nu wat dat briefje betekende die je me wilde laten zien hahahahhahaahah OMG niet genomen hoop ik!!! We chatten dikke kus xxx

• 13 Augustus 2012 - 13:45

Linda :

Hellu!!

Heb je nog aan een 'swing' genomen aan de touwen bij het tuben?? Ik 1ntje en gelijk m'n arm uit de kom haha! Duiken is fantastisch, er is 3 jaar geleden een boot gezonken in Koh Tao, misschien kan je er nog omheen duiken :D! Als jullie de walvishaai vinden ga ik echt huilen haha dat was ons grootste doel :p Reizen is vermoeiender dan je had verwacht he :) tis ook iets te kort 6 weken om af en toe niks te doen :) Maar goed, veel plezier op Koh Tao, lekkere bananenpannekoek nemen!! :D

xx Lin

• 13 Augustus 2012 - 14:29

Anneke:

Hoi,
    Geniet, leef mee en moet ontzettend lachen om jullie verhalen. Nog veel plezier
    Anneke

• 14 Augustus 2012 - 21:32

Mars:

He zuipschuitjes , zin om mee te gaan op gibbon experience ? grapje ! fijn te horen dat jullie weer boven jop zijn, dus lekker biertie erbij en gezelligheid. Lief stel nog fijne dagen en relaxe lekkerl. Veel liefs van Von en Mars en de pups