Namaste vanuit Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu Namaste vanuit Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu

Namaste vanuit Pokhara

Door: tjoss

Blijf op de hoogte en volg Tessa&Jop

20 Juli 2012 | Nepal, Pokhara

Daar benne we weer!

We hebben jullie weer heel veel te vertellen. We zijn woensdag naar de monkey tempel geweest. Daarvoor onze trip naar pokhara geboekt. We besloten om naar de monkey tempel te wandelen, dit leek ons wel te doen. Tijdens de wandeling weer mooie dingen gezien en het was fijn om even uit de drukte te ontsnappen maar vies bleef het nog steeds. We hadden ook regen maar met onze hippe poncho's de rit er naar toe overleefd.

Aangekomen bij de trappen dachten we dat we er waren.. NOT trappen en trappen en nog een hoop trappen. Die we zelfs in etapes moesten lopen. eenmal boven aangekomen waren de trappen het waard! Een mooie stupha en enorm mooi uitzicht. We liepen wat rond en we zagen onwijs veel aapjes en duiven zijn tenslotte allebei HEILIG -_-'. Ik werd meteen verliefd, kleine baby aapjes en moeders! Foto's en nog meer foto's. nog lekker even wat gedronken op de rooftop met ook een heel mooi uitzicht. Toen de trappen weer omlaag. Jop vond het wel welletjes met die foto's van de aapjes! Toen de rit weer terug naar huis.

Donderdag de rit naar pokhara. Ja en ik vind alles eng dus dit ook... Maar alles ging goed. Een rit van 7 uur was prima te doen met een lunch en een aantal stops.

Eenmaal aangekomen in pokhara, werden we bestromt met taxi mannetjes die ons maar al te graag naar een(hun) hotel wilde brengen. Moest niet langer duren of we hadden ze weggeschopt! irritant! wel leuk dat je ze uit kan schelden in het nederlands... hebben ze toch niks van. Phokara is een verademing in tegenstelling tot het smerige drukke kathmandu en Pokhara is een backpackers stadje wat het erg gezellig maakt.

Uiteindelijk een hotel gevonden met waanzinnig uitzicht! S'vonds lekker gegeten en wat gedronken in de Amsterdam bar. Jop: de naam is vreselijk maar de cocktails en de mensen waren leuk.

S'nachts werd ik wakker en jop werd wakker van het gegil van mij. EEN SPIN!!! en wel een grote. We hadden drie bedden dus was in die andere gaan liggen anders lag ik er onder. Volgende dag vandaag dus.. nog steeds die spin en die wilde we weg hebben. Mietjes zijn wij we hebben er een half uur over gedaan om die grote spin weg te werken en dat was vooral om de discussie wie van ons de spin het engst vond haha!

Straks lekker eten en morgen naar de pagoda klimmen die op de berg staat. De dag erna een chakra gebeure en een massage door blinde gegeven hierdoor steunen we ook die organisatie..goed bezug!! De dag erna naar little tibet fietsen en de een na laatste dag bootje varen gezellig jawoel! Laatste dag wil Jop nog paraglide mits het weer het toestaat!

Dit was het weer!! Toedels een dikke kus en knuf aan iedereen!

• 20 Juli 2012 - 11:30

Wilco Droppert. ;) :

Geniaal gewoon. Ik ben jaloers op jullie . Maar dat wis je al. Heel veel plezier nog daar geniet er van . Grt Wilco

• 20 Juli 2012 - 11:59

Iris:

Lieverds wat leuk om te lezen. Mis jullie wel erg maar dit maakt het goed! Toppieeeeeeeeee. Heel veel plezier morgen met het geklim. Be safe. Dikke kus en knuffel

• 20 Juli 2012 - 12:18

Willem De Wilt:

Toppie dat jullie het zo naar je zin hebben, heel veel plezier !!!

• 20 Juli 2012 - 13:42

Thea:

Leuk om jullie belevenissen te lezen!
    Veel plezier en ik ga jullie verder volgen.

• 20 Juli 2012 - 15:31

Opa En Oma:

Halo we zijn blij voor julli dat je naar je zin heb het is een hele onderneming maar wel spannend. Wees voorzichtig en veel plazier verder

• 20 Juli 2012 - 15:41

Amber:

Zus kijk je wel uitt!!! heeeeeeel veel plezierrrr

• 20 Juli 2012 - 17:23

Rozu:

Spannend allemaal! Voorzichtig met klimmen en vieze beesten! Jaloers op jullie, geniet ervan, KEIHARD! Dikke kus en knuffels terug van mij. X

• 23 Juli 2012 - 16:05

Jose:

Hè avonturiers klinkt allemaal heel leuk
    Jullie ondernemen wat! En een spin kan de pret niet drukken toch
    En Jop jij bent spinnen tijdens je vakantie wel gewend weet je nog in Spanje maar toen moesten wij hem wel verjagen!
    Zeg plezier nog in bar Amsterdam hou het gezond! Want dat lukt nog steeds hè afkloppen
    Xxxxxjose en frits

• 24 Juli 2012 - 19:23

Kimberley:

helemaal kick tessie!!! big hug and kisss