Vanuit pokhara naar kathmandu - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu Vanuit pokhara naar kathmandu - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu

Vanuit pokhara naar kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Tessa&Jop

26 Juli 2012 | Nepal, Pokhara

Heey daar zijn we weer!!!!

Na onze vorige blog hebbe we lekker gegeten in een tuin aan het meer onder het genot van live nepalese volks muziek. Heel leuk hoor maar t komt niet op onze ipods.

Ook onze 2e nacht in pokhara werd verstoort door een beest. Dit keer een K@!~* mug. Maar goed hoort erbij zullen we maar zeggen. Na een goed ontbijt aan het meer hebben we onze bergschoenen aangetrokken, want we gaan wandelen naar de Peace pagoda(staat op een berg). Om aan de voet van de berg te komen moesten we het meer over roeien, dus eerst een bootje gehuurd. Het roeien was leuk maar die k@!#$ hindoes waarvan we t bootje moesten huren zwaar irritant. (maar goed mensen die een hond,duif,koe,slang en aap heilig vinden heb ik zowiezo ni zo hoog zitten).

Nou daar gingen we dan een uur lang omhoog wandelen via trappen en smallel paatjes door het bos. Gelukkig was dit de wamste dag die we tot nu to hadden meegmaakt -_-. Vooral tess had het erg zwaar, maar ook zij kwam na een hoop gevloek boven. En daar bleek het t toch allemaal waard t zijn. Een mooie Stupa en een prachtig uitzicht!

Naar beneden ging een stuk sneller en gemakkelijker. En na het terug roeien hebben we een wel verdiend drankje(biertje) gedronke aan het meer.

De volgende dag (na eindelijk een hele nacht slaap) hadden we een relaxe dag gepland. We zouden ons eerst late masseren door blinde pallies (btj ontwikkelingswerk zegmaar) en daarna een chakra healing nemen.

Heel ironisch hebbe we die blinde masseer pallies nie gezien, en die chakra healing was 30 eu pp. En dat gaan wij nuchtere hollanders natuurlijk niet betale voor die onzin.

Voor de rest regent het vandaag alleen maar dus doen we eigenlijk niks anders dan relaxe en boekje lezen.

Na weer een onderbroken nacht, de klamboe kwam om 4 uur naar beneden, wilde we vandaag gebruiken om te gaan fietsen. Maar tessa is nie helemaal top fit en t is echt hollands kut weer, dus we gaan nog een dag niksen.

Bij het hotel nog gezellig gekletst met 2 hollandse meiden en een argentijnse journalist. Schijnt echt een clberti e te zijn in argentinie en amerika. Ze had in iedergeval een hoop mooie verhalen, en heeft ons geloof ik ook nog in haar blog het ideale koppel genoemd. Kijk pik je dan toch weer ff mee.

Zoow, volgende dag.

Tess nog steeds nie helemaal fit dus nog ff rustig aan vandaag. Btj over de strip gewandeld en wat souverniertjes gekocht. Toch de blinde massage (seeing hands) gevonden en wel een uur gemasseerd voor 15 euries! Daarna stukkie gewandeld en bij een schooltje uitgekomen. De principal vond t zo leuk dat we er waren dat we werden uitgenodigd voor een kop thee en een rondleiding. Hij was erg enthousiast en dat was mooi om te zien. Na 1,5 uur praten en een rondleiding door de school konden we hem eindelijk overtuigen dat we nu toch echt moesten gaan.

S’avonts nog lekker gegeten en weer even een biertje en cocktailtje gedronken in de 020 club.

Nou de laatste hele dag in phokara is aangebroke. Eindelijk weer eens droog want de laatste dagen was het weer een btj hollands.

Na een ontbijtje bij het hotel fietse gehuurd en vertrokken naar de devi’s fall. Eenmaal aangkomen blijkt t n mooie stroom versnelling te zijn maar een eckte eckte waterval is het nou ook weer niet.

Maar goed ook deze strepen we weer van ons lijstje! Hierna zijn we door gefietst naar old phokara. Hier is het niet touristisch en zien we nog hoe de pallies hier echt leven. De weg naar old phokara is aardig klimmen en onze fietse zijn niet echt van hollandse kwaliteit. Dus ook hier waren weer een aantal scheld woorden te horen.

Gelukkig was het vandaag ook weer bloedheet dus dat hielp het humeur ook goed mee. Ook fietste we over best drukke wegen en is er door alle uitlaat gassen( eg alles stoot dikke pluimen zwarte rook uit) 10 jaar van onze levensverwachting af. Majaa weer een ervaring rijker en dat is ook wat waard.

Na old phokara weer wat meer de bergen in gefietst met prachtige uitzichten, om uiteindelijk uit te komen bij een tibetan settlement. Hier mochten we kijken in een soort tibetaans klooster en werden we rondgeleid door een 12 jarig monikie. Was erg mooi om t zien en er heerste een heele vredige stemming die je by tibetanen verwacht.

Daarna lekker berg afwaarts naar beneden en opgefrisd in het hotel. Nog lekker gegeten met 2 nederlandse meiden, en toen konden we onze tassen weer inpakken.

Na een korte nacht weer naar de toeristen bus vertrokken die ons weer terug brengt naar Kathmandu. In de bus komen we onze argentijnse journaliste vriendin weer tegen en daar hebbe we dus nog even evaringen en verhalen mee uitgewisseld. Eenmaal aangekomen in kathmandu staan alle taxi pallies al weer voor de deur van de bus te dringen om ons naar een hotel te brengen.

Wij gaan naar het kathmandu geust house en nemen daar een basic kamer. Helaas moete we nu een douche delen maar goed we zitte dan wel in het middelpunt van kathmandu en dat vergoed een hoop.

Nog ff een lekker pizzaatje gegeten en toen naar het internet café.

En daar schrijf ik dit. Duszzz jullie zijn weer op de hoogte.

Wij gaan ons bed op zoeke. Over 3 nachte vliegen we naar thailand dus daar zullen we weer iets laten horen.

• 26 Juli 2012 - 18:54

Iris:

Net gecamt en dit gelezen. Geweldig! Hoop dat je je snel weer beter voeld zusje. Hou van jullie kus ons

• 26 Juli 2012 - 19:48

Lottie:

veel plezier nog, en moeten jullie ook niet eens rijst eten;)
    ik ga jullie verhalen weer doorgeven aan pa&ma en opa en oma!

• 26 Juli 2012 - 22:01

Hey Tiet 'n Jop!

Wat een stelletje cultuurbarbaren, ga eens genieten joh hahah xD
    Gaan jullie nog naar Koh Tao?! Duiken? :-D

Kijk uit voor oplichtingszaakjes in Bangkok! Niet naar de pingpongshows en neem een traditionele massage in de Wat Po!

Drink een bucket op de Khao San Road en cheers,

Life's good!

xxx Lin en Missy

• 27 Juli 2012 - 01:12

Willem De Wilt:

Heee Tessa en Job,

Leuk berichtje heb het met veel plezier gelezen.
    Tessa kijk uit en doe rustig aan als je je niet lekker voelt.
    Jullie hebben al heel wat meegemaakt in die korte tijd, leuk.
    Nou wens jullie een goede vlucht naar Bangkok en kijk goed uit daar.
    Veel plezier en we zien gauw weer een verslag van jullie.

Groetjes, H5 voor Job en Tessa xxx

Pa.

• 28 Juli 2012 - 09:19

Fits En Jose:

Hadden al het en ander via lottie gehoord , maar wel leuk om te lezen. Die Fransen hebben een ander toetsenbord....... jop tijd geleden dat je zo'n sportieve vakntie hebt gehad: roeien fietsen lopen enz
    Veel plezier en weinig regen toegewenst voor het ideale koppel

jose en frits