Namaste en een stinkstad! - Reisverslag uit Thamel, Nepal van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu Namaste en een stinkstad! - Reisverslag uit Thamel, Nepal van Tessa&Jop Wilt/Aalbregt - WaarBenJij.nu

Namaste en een stinkstad!

Door: tjoss

Blijf op de hoogte en volg Tessa&Jop

17 Juli 2012 | Nepal, Thamel

Halloooo

Wil joe taxi? Need taxi? oh maybe joe wanna baai a trip of rafting? Jop: Nee houd je klep..! Een beetje vervelend we zijn in nepal maar we hebben soms het idee dat we in turkije zitten (no offense) met al die leuke en vooral goedkope(NOT) aanbiedingen.

Nu even van begin..!
Vliegen vond ik doooood eng! Jop zijn handen waren blauw..AMEN! Het eerste wat ons opviel was, toen we in qatar waren en de vrouwen met een hoofdoek ineens bedenkt waren tot aan hun ogen. Verder gingen de vluchten goed en het overstappen ook.

Toen we in nepal waren aangekomen stond er een pallie (we hebben die nepalezen maar pallies genoemd, omdat het kan) met Tessa de wilt jawoel die moeste we hebben!! De taxi in huppatee maar... die wegen het verkeer!! Als je hier nog niet bent geweest kun je het je niet voorstellen. Ze hebben geen regels, ja wel een wie het eerst komt wie het eerst maalt! Dat betekend CHAOS en veel toerende scheurende suzukis en brommerts.. daarom meurd het denken wij.

Hostel is prima. We gingen de straat op het eerste was wat ons opviel dat het er goor was en dat het er meurd, naar pies naar nou echt heel vies. Uit elk straatje komt wel weer een andere ranzige geur en de mensen hier kunnen ook wel een douche gebruiken.

Oja ook leuk, de weg vinden doen we via een kaartje wat van een engels sprekende local hebben gehad die ons overigens goed heeft geholpen om hier de regels en wat belangrijke dingen te vertellen. Ze hebben geen straat boordjes dus het is veel lopen!!

Gister konden we het niet late om toch even wat te bezoeke. We bezochten durbar square(tempel complex)! indrukwekkend maar we waren moe! Ik zag een paar kindjes en dacht oh leuk foto maken en dan kunnen ze kijken naar de foto die ik heb gemaakt.. nou die foto vonden wij minder leuk want ze wilde GELD! dat is wel een ding hier, ze zijn arm en doen alles voor geld. Wat wel maakt dat taxi's wel redelijk goedkoop zijn, maja ze rijden ook achterlijk.

Vandaag hebben wij het gevoel dat we er al twee weken zitten! zoveel dingen mee gemaakt en gezien. We zijn vandaag naar de baba's en naar de lijk verbranding gegaan. BIZAR! We besloten om maar een gids te nemen, hij leek ons wel aardig en gaf ons een rondleiding met bergen info, super tof! en zoveel geleerd!

Zo staat de kleur rood voor happines Wat betreft de crematies, er zit een mooie gedachte achter. Ze worden (zo kun je zien op de foto's) gecremeerd. dit doen ze aan de rivier die grenst aan de ganges. Een lijk verbranden gebeurd zo: ze lopen met het lijk drie rondjes om de plaats heen dan leggen ze hem neer en steken ze stro aan en doen dit in zijn mond. Zij geloven dat het via de mond moet omdat vuur puur is en de mond niet. Verder bestaat het ritueel uit de elementen water, vuur, aarde en lucht. Het lijk ligt aan het water wordt verbrand en het gaat de lucht in. Oh en de baba's zijn leuk maar wille wel geld -_-' LAME!!

Oh verder de heilige dieren die kom je dus overal tegen: Een hond( uit gemergerd aag zielug),slang, koe(die lopen en liggen ook overal te stinken)duiven (ja ook hier miljoenen.. nee grapje) en aapjes!

Ook zijn we naar de grote budhistische stupa geweest erg mooi! Is ook opgebouwd uit de 4 elementen, maar dat zoeken jullie maar p in de lonely planet haha!

Wat een lange blog nual we zijn er pas twee dagen! Maar je maakt zoveel mee je ziet zoveel, dat we nog wel 6 kantjes kunnen schrijven! We gaan morgen nog een museum bezoeken en de trip naar pokhara boeken en pokhara beloofd wat meer natuur en is wat schoner plus veel backpackers want die zien wij hier weinig.

Nou luitjes dit was het dan! Over twee of drie dagen weer een blog en we houden jullie op de hoogte!!
We vinden het leuk jullie reacties te lezen en we reageren bij de volgende blog! Wij gaan de door de stinkstraten en Wanna taxi's

• 17 Juli 2012 - 12:46

Iris:

Leukkkk ! Alles meurt, stinkt, is smerig en vraagt geld en toch hebben jullie het super !!! Ben benieuwd naar de foto's die je me gaat sturen! Ook bizar is die crematie, dat stonk vast ook hahahahaha.

Veel plezier en ik lees snel weer iets hoop ik !

• 17 Juli 2012 - 12:57

Yvonne:

he kanjers, leuk om te horen dat het zo leuk is en dat je er van geniet tes! je droom ! leuk verslag kijk uit naar de volgende.geweldig dat ik mee kan genieten op deze manier. dikke dikke kus voor jullie beide xxx

• 17 Juli 2012 - 13:13

Maaike:

Hallo Lieverdjes!!

Super om jullie eerste blog te lezen.

Wel bizar dat jullie zo ver weg van ons zijn en dat je dit dan leest hoe het er daar aan toe gaat!

Ik wacht met spanning de volgende blog af :D.

xxxxx Lafff

• 17 Juli 2012 - 15:04

Lilian Alberts:

Prachtig en herkenbaar je verhaal. Ik ben er ook geweest en later ook naar Phokara en tien dagen in de bergen gelopen, aan het eind van de vakantie nog naar Chitwan in het zuiden. Ik heb er van genoten en hoop jullie ook. Goeie reis.

• 17 Juli 2012 - 15:09

Opa:

Een leuke blog goed overzichtelijk we zien de volgende tegemoed veel plezier verder en kijk uit gr. Opa

• 17 Juli 2012 - 18:01

Jose En Frits :

Vul hier jge reactie in...geweldig vanuit. Zeeuws Vlaanderen jullie belevenissen via een telefooon te lezen Vroeger schreef je een brief en die kwam pas 2 weken later aan slim om een gids te nemen!

• 17 Juli 2012 - 19:54

Cora:

Leuk geschreven tess net of we er een beetje bijzijn zo te lezen hebben jullie het super en geloof ik wat meer parfum spuiten nou nog veel plezier daar dikke kus cora

• 17 Juli 2012 - 21:52

Roosmarijn:

Pallies :D Heul goed. Fijn dat het goed met jullie gaat. Geniet ervan! Hele dikke kus, ben benieuwd naar de volgende verhalen!

• 18 Juli 2012 - 18:13

Anneke Van Der Duin:

Leuk hoor Tessa en Jop om dit te lezen. Morgen komt opa weer eten en dan zal ik het hem laten zien.
    Veel plezier en wijsheid ;)

• 26 Juli 2012 - 01:29

Didi:

Leuk, Leuk tes!

Echt gaaf dat jullie dit doen.Ik hoop dat alles nu een beetje beter ruikt daar!
    Ik ga ff de andere verslaagjes lezen!

diedje

• 26 Juli 2012 - 01:29

Didi:

Leuk, Leuk tes!

Echt gaaf dat jullie dit doen.Ik hoop dat alles nu een beetje beter ruikt daar!
    Ik ga ff de andere verslaagjes lezen!

diedje

• 28 Juli 2012 - 07:03

Tessa&Jop:

Thanks iedereen!!! Leuk dat jullie het lezen, wij hebben het erg naar ons zin!

Groetjessssssss xxxxx

• 06 Augustus 2012 - 11:07

Ike:

Haha, klinkt goed Tess, al helemaal naar je zin daaro.

Take care, enjoy!

X